2017. június 18., vasárnap

Szamócadzsem tartósítószer nélkül





Három aprócska üvegben elraktározott illatos, zamatos tavasz.
A Fiam erdei iskolában volt, közben érett a szamóca, így eljött az a nap,
amikor szamócadzsemet készítettem :)




Ki gondolta volna, hogy a pár éve vásárolt 2-3 tő szamóca mára annyira elszaporodik,
hogy a nyers fogyasztás mellett megengedhetjük magunknak a dzsemet.
Persze nem kereskedelmi mennyiségben, ez csupán 3 aprócska üvegnyi.




Kevés cukor mellett pektint adtam hozzá.
(A pektin nem szükséges ha nagyon lágy dzsemet szeretnénk.)





Szamócadzsem

Hozzávalók
szamóca
10 % cukor
pektin (mennyisége a forgalmazó javaslata szerint)






A megtisztított szamócát összeforraltam a cukorral elkevert pektinnel.
A befőzés szabályai szerint előkészített üvegekbe töltöttem és 
száraz dunsztban dunsztoltam.
Az utóbbiakról itt írtam részletesen:








Szamóca a kertünkben :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése