2016. március 11., péntek

Kölespuding házi meggybefőttel pirított dióval





Köles, vaníliamagokkal, narancsos mézzel ízesítve, 
felvert habtejszínnel összeforgatva.
Meggybefőttel és illatosra pirított dióval rétegezve.





Percek alatt összeállítható desszert, ami időt vesz igénybe, az a köles előkészítése.
Dióból érdemes egyszerre többet pirítani és légmentesen lezárva tárolni.





Kölespuding
4 adag 


Hozzávalók
15 dkg köles
2,5 dl habtejszín
1 ek méz (narancsos méz)
himalája só
vanília magjai (3 cm-es darabból)
+
házi meggybefőtt (más)
1 marék dió pirítva, aprítva


- A köles 5x megmostam, majd 2x-es + 1 dl mennyiségű vízben, kevés sóval megfőztem. 
(Addig melegítem, míg elfogy róla a víz, ekkor lefedem, kikapcsolom a hőt és hagyom, 
hogy magába szívja az összes nedvességet. Közben nem kevergetem, nem keverem meg.)
Hagytam kihűlni.
- A hideg habtejszínt habbá vertem.
- A kölest elkevertem a narancsos mézzel és óvatosan összeforgattam a habbal.
- Poharakba rétegeztem a savanykás, illatos meggybefőttel.
Tetejére  pirított diót szórtam.







A kertben :)


Leánykökörcsin / Pulsatilla grandis :)

Krókusz :)


2 megjegyzés: