2015. december 27., vasárnap

Diós - napraforgós magkeksz (kréker)



Egy keksz a E. barátnőmtől (sajtos), egy keksz tőlem (magkeksz).
Két keksz, két külön világ. 
Amiben megegyeznek: 
- mindkettő nagyon finom
- mindkettő remekül megfelel leves feltétként
- mindkettő néhány hozzávalóból készül
- mindkettő percek alatt összeállítható és pihentetés nélkül süthető.


 


 Diós - napraforgós magkeksz

Hozzávalók

10 dkg dió
10 dkg napraforgómag
5 dkg szezámmag
5 dkg lenmag
3 ek (+/-) víz

Aprítógépben a diót finomra őröltem.
Hozzáadtam a napraforgómagot, a szezámmagot és a lenmagot, 
sóztam és tovább őröltem.
Tálba borítottam, locsoltam rá 3 ek vizet és ujjaimmal összenyomkodtam a keveréket.
(Amennyiben szükséges adjunk hozzá még kevéske vizet, 
a lényeg hogy összeálljon a "tészta".)




Sütőpapírral borított tepsin laposra szétnyomtam/nyújtottam és habkártyával/késsel 
megjelöltem a szeleteket (nem vágtam át csak vájatot nyomtam). 
175 fokon (légkeverés) 10 percet sütöttem.
(Úgy szeretem, ha kicsit már pirul, viszont vigyázzunk rá, mert hirtelen túl pirulhat!)




Rusztikusra turmixolt, fokhagymával, borssal, chilipehellyel és 
sok friss petrezselyemmel fűszerezett krumplileves feltétként. Hm. 
(A krumplileves hozzávalói: 
krumpli, házi vegamix, só, víz, olaj, fokhagyma, bors, chilipehely, petrezselyem.)




A sajtos keksz receptje itt található:






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése