2015. március 11., szerda

Banános savóital szegfűszeggel fűszerezve




Paneert készítettem frissen fejt tejből, friss citromlé hozzáadásával.
(A paneer, indiai eredetű sajtféleség.)


 


Tetemes mennyiségű savóval lettem gazdagabb (meg nem olyan sok sajttal...:).
A savó egyik részét félretettem kenyérdagasztáshoz, a másik feléből készítettem italt.
Tekintettel, hogy a savó savanykás volt a citromlétől, érett banánnal házasítottam össze.
Őrölt szegfűszeggel fűszereztem.




Banános savóital szegfűszeggel fűszerezve

Hozzávalók
savó (hideg)
banán (tisztított :)
őrölt szegfűszeg

Az egészet összeturmixoltam, tetejére csipetnyi fűszert szórtam.


 A savót vétek lenne kiönteni.
A tejsavó tartalmazza   -állítólag-   a tej vitamintartalmának, ásványi anyagtartalmának, 
antioxidáns tartalmának a 80 % -t.
(Itt nagyon sok információt tudhatunk meg róla.)

Felhasználhatjuk:
- Újra melegítve és újabb adag citromlével, készíthetünk belőle zsendicét, ordát, 
bár nagyon kevéske lesz belőle, ezt a megoldást csak elvétve szoktam választani.
- Felhasználható kenyerek, péksütemények készítéséhez, akár teljesen kiváltható vele a folyadék.
- Tehetjük bármibe, amibe tejet tennénk.
- Felhasználhatjuk fagylaltalapnak.
- Süthetünk vele palacsintát, lángost, süteményt.
- Készíthetünk vele levest, főzeléket.
- A tejsavó roppant finom: ihatjuk melegen, hidegen.
- Szinte bármivel fűszerezhetjük.
- Édesíthetjük mézzel :) gyümölccsel turmixolhatjuk.
- Sósan, esetleg buborékos vízzel hígíthatjuk.
- Finom gabonapelyhekkel vagy magokkal turmixolva.
- Főzhetünk benne rizst, zabpelyhet, kölest, stb.
 - Áttörölhetjük vele az arcunkat, vagy mehet a fürdővízbe.
- Nyáron a növényeim is kapnak belőle.
- Aki készít szappant, az tudja, hogy a folyadék akár savó is lehet.




 Egészségünkre!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése