2014. április 6., vasárnap

Spárga-burgonya krémleves




A Barátnőm egy nagy adag spárgával lepett meg.
 Újdonság volt számomra, hisz még nincs itt a szezonja,.
Szerettem volna "emlékezetes" módon elkészíteni.




A fejecskéit letörtem, félretettem, hogy egy remek tésztás fogást koronázzon meg (recept jön), 
a szárából levest kreáltam.
Tettem hozzá burgonyát, lestyánnal, csalánnal fűszereztem és a 
sajt készítés során maradt savóval öntöttem fel.


 


Spárga-burgonya krémleves

Hozzávalók
1 adag spárga szára
~ 1/2 kg burgonya
kisebb csokor csalán (friss)
3 ek-nyi lestyán  (fagyasztóból)
frissen őrölt bors
1 liter savó (édes)
1 liter víz
2 ek olaj
3 ek hideg vaj

tálaláshoz
sajttal megszórt kovászos kenyérből készült pirítós

A burgonyát megtisztítottam, felkockáztam.
A spárgát megmostam, fejecskéit letörtem, félretettem, a szárát még kettőbe törtem.
(A szára végét nem kellett, nem lehetett, roppanósan friss volt.)
Az olajon a zöldségeket megdinszteltem, fűszereztem, majd a savóval felöntöttem. 




Összeforraltam, majd öntöttem rá ugyanannyi vizet. Készre főztem.
Botmixerrel teljesen krémesre turmixoltam. A hideg vajat belekevertem.
Tálaláskor a kenyérszeleteket ropogósra megpirítottam, a sajtot ráreszeltem. 







2 megjegyzés:

  1. Imádom a spárgát, Ágika, remek levest kreáltál!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Vicuska <3
      Köszönöm szépen, annyira zsenge finom volt :) jó, hogy közeledik a szezonja :)

      Törlés