2014. április 4., péntek

Csokoládéstalpú kókuszcsók. Tojásfehérje felhasználás.




Többször készült az elmúlt időben csokoládéfelfújt (ugye születésnapok, meg vendégek :),
 rendes asszony módjára a maradék tojásfehérjéket nyomban felhasználtam. 
Macaronokat sütöttem belőle. Leginkább kísérletezgettem: szeretném a cukor mennyiséget csökkenteni 
és egy saját készítésű természetes növényi "festéket" próbálgattam. 
A színező remek lett, de a macaronok nem lettek menők, csak elmenők....
Egy darabig újra pihentetem a macaron projektet.
A Családom úgysem lelkesedik annyira a macaronokért, bár a Barátok nagyon :)



 
Így tegnap valami mást kellett kieszelnem a még meglévő tojásfehérje felhasználására. 
Sok időt nem tudtam rászentelni, így a legegyszerűbbet találtam ki: kókuszcsók.
 Csak a legszükségesebb hozzávalókból.
(Mindig bejön tojásfehérje hasznosítás céljából a kókusszal való párosítás,
 van a blogon jó néhány recept.)




Viszont vittem egy fordulatot bele: a tojásfehérjét nem vertem föl habnak,
 csak alaposan elkevertem a cukorral. Jól tettem. Egészen különleges lett az eredmény.
S mert egészen különleges lett, mert nagyon örültem ennek a lépésnek, a kész sütemények talpát csokoládéba mártottam. Ennek meg a Férjem és Gyermekem örült, nagyon <3




Csokoládéstalpú kókuszcsók

Hozzávalók
4 db tojásfehérje
70 g házi vaníliás kristálycukor
 1/2 rúd vanília kikapart magjai
késhegynyi só

talpacskákhoz
70 g 70 %-os étcsokoládé

A sütő forró volt, kenyér sült. 
Úgy időzítettem a sütemény készítését, hogy közvetlenül a kenyér után betudjam tenni. 
A kókuszcsók sütését nem érdemes elkapkodni, igen fontos hangsúlyt helyeztem rá. 
180 fokos volt a sütő amikor betettem, de rögtön vissza is vettem 120 fokra (légkeverés) 
30 percig hagytam így, majd elzártam teljesen a hőt, résnyire nyitottam az ajtót 
és a sütőben hagytam kihűlni. Viszont ezt mindenkinek magának kell kitalálni hogyan süti,
 hisz minden sütő más. A lényeg, hogy forró sütőbe tegyük be, majd lassú hőmérsékleten szárítsuk.
Így az eredmény egy roppanós burokban ülő (de nem száraz), belül kissé puhább (de nem lágy)
 tömény kókuszos, nem nagyon édes aprósütemény, ami ízét a keserű csokoládé még jobban kihangsúlyozza. Persze ehhez a "csókok" nagysága is fontos. Összesen 27 db-ot formáztam.
Nem volt könnyű megformázni, ujjaimmal nyomkodtam össze kis gombóccá. 
A milyenség múlhat még a kókuszreszelék minőségén (sokszor írtam már róla, hogyan vásároljunk), 
a linken találhatóból készítettem.

 - A szobahőmérsékletű tojásfehérjékhez adtam a sót, a cukrot, a vaníliamagocskákat
és habverővel alaposan elkevertem.


 


-  Fakanállal hozzáforgattam a kókuszreszeléket.
- Megformáztam a golyókat (arra figyeljünk, hogy tapasszuk össze!) és szilikonos sütőpapírra
(hagyományos sütőpapír is megfelelő vagy vajjal kikent, liszttel szórt tepsi)  rakosgattam.


 


- Megsütöttem.
- Amikor teljesen kihűltek, talpacskájukat gőz fölött  megolvasztott csokoládéba mártottam és 
visszaültettem a szilikonos sütőlapra.





 Frissen roppant a burok, másnapra megpuhult,
de az élvezetén cseppet sem rontott, csupán más élményt jelentett....





  Szeretetrehangoltan a Facebookon <3



8 megjegyzés:

  1. Én ezt választanám bármilyen macaron helyett!!! Csábító... <3

    VálaszTörlés
  2. Hogyan lehetne egy pár darabot kérincsélni belőlük? :)))

    VálaszTörlés
  3. Dobhatnál 1-2 darabot belőle :)

    VálaszTörlés
  4. Megint megcsodáltam és alig várom, hogy felszaporodjon egy kis tojásfehérjém. Annyira kíváncsi vagyok erre a csókocskára! :) Pont ugyanolyan kókuszreszelékem van, mint neked.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Macskanyelv <3
      Remélem ízlik majd Neked!

      Törlés