2014. március 5., szerda

Medvehagymás káposzta-céklasaláta



Nálunk szinte mindennap kerül saláta az asztalra.
Így van ez már réges-régen, de valahogy nem tartottam fontosnak írni róla, 
mert azt hittem mindenhol így van...




A napokban viszont felvilágosultam :)
Történt, hogy régi kedves Barátom látogatott meg, T.
Szezonális alapanyagokból készítettem Neki salátát
(káposzta-cékla-tyúkhúr-vaníliás balzsamecet-só-bors+tálaláskor sűrű joghurt)
és kapott mellé mást is.
Annyira elcsodálkozott :) azt mondta, sose jutott volna eszébe,  hogy káposztából meg
nyers céklából is lehet salátát készíteni és higgyem el szerinte másnak sem....
Nos ezen meg én csodálkoztam el :) bár bízom benne, hogy nincs teljesen igaza...
Kár lenne kihagyni a táplálkozásunkból a nyers zöldségeket.
Tisztítanak, táplálnak, lúgosítanak, megszépítik a lelkünket :) már ránézni is boldogság :)
Ebben teljesen egyetértettünk T.-vel, csak szerinte ilyenkor roppant behatárolt a választék....
Megígértem T.-nek, hogy mutatok néhány variációt.




Medvehagymás káposzta-céklasaláta

(A mennyiségek pontos feltüntetésére nem törekszem,
inkább az arányokra helyezem a hangsúlyt.)

Hozzávalók
3 adag fehér káposzta nagyra reszelve
2 adag cékla vékonyra reszelve
1 adag lilahagyma 4-be vágva, majd vékonyra szeletelve
1/2 adag medvehagyma apróra vágva
frissen őrölt bors
szezámmagolaj (0,5 dl)
friss citromlé (2 ek)

Tálaláshoz: joghurt, reszelt sajt

A hozzávalókat összekevertem :) Közvetlenül tálalás előtt került rá a só és a friss citromlé.

Pitát sütöttem meg falafelt, ahhoz ettük, de önmagában is megteszi, vagy egy-két szelet pirítóssal.








10 megjegyzés:

  1. finom! én teljesen rákaptam az olajos káposztára. 400 ft/kg a piacon. egyébként a barátod szerintem nem téved. gondolj bele, EU-ban elsők vagyunk gyomorrákban. mert ugye minek a saláta,nem vagyunk nyulak :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nikimanó <3
      :) jót mosolyogtam ezen a "nem vagyunk nyulak" megjegyzésen. Amikor 1991-ben :) vega lettem, volt Barátom, aki azzal "húzott" hogy akkor nekem már az is elég, ha kimegyek a nyulakkal legelni.....
      Akkor nem találtam nagyon viccesnek, rosszul esett, de azóta megedződtem :)
      Ó igen nálunk nagy kedvenc az olajos káposzta (savanyú káposztára gondoltál?)

      Törlés
    2. :) egy időben anyukám is vega volt, neki azt mondta falusi anyukája, hogy "egy kis csirke nem hús", meg "most ehetsz, nem látja senki" :) a "gumós zápfog" még nagy kedvencem ebben a stílusban...
      Igen, savanyú kápi, lila hagyma, pirospaprika, só, olaj (tökmag, napraforgó, vagy len), finom!

      Törlés
    3. :) :) a "gumós zápfog" nem ismerős....
      Ó igen én is ilyen savanyú káposztára gondoltam (már 3 variációt tettem fel a blogra :) :) ennyire szeretjük :)
      Egészségünkre! Szép hétvégét!

      Törlés
  2. Én tőled tanulgatom,hogy itthoni zöldségeket együnk.:) feketeretket állandóan veszek és eszek,mióta írtál róla.:)
    céklát is kellene.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mamka <3 ez nagyon jól esett, köszönöm szépen :)
      Igen vegyél :), a cékla szelídebb a fekete reteknél, vékonyra reszelve szerintem szeretni fogod.

      Törlés
  3. Érdekes, én mindig nyers céklából csinálom a salátát.

    VálaszTörlés
  4. Nálunk is szinte minden nap van saláta, és sokan rácsodálkoznak. Most a medvehagyma a "menő", hiszen tele az erdő vele, meg a tyúkhúr nálunk is, meg a zsenge gyermekláncfű...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csipkerózsa <3 remek dolog a vegyes saláta, egészségetekre!

      Törlés