2014. március 16., vasárnap

Kókuszos piskótatekercs



Édességes napokat élünk, három Férfit születésnapját ünnepeljük a napokban.
Így több süteményt, és tortát készítek a Családi összejövetelekre. 
Kicsit több kényeztetés, kicsit több csillogás, kicsit több csokoládé, hisz megérdemlik...


 


Mondjuk a következő piskótatekercsben egy gramm csokoládé nincs, de ünnepinek ünnepi.
Könnyű habos krém, cseppet sem édes, kellemesen kókuszos íz, elegáns megjelenés.

Kókuszos piskótatekercs

Hozzávalók

tészta
3 db tojás
90 g cukor
30 g kókuszreszelék
60 g finomliszt

krém
250 ml habtejszín (nagyon hideg!)
50 g cukor
200 g sűrű kókuszkrém
60 g + 10 g kókuszreszelék


- Bekapcsoltam a sütőt 175 fokra (légkeverés) és előkészítettem egy tepsit, 
amire sütőpapírt borítottam.
 -  Felütöttem a tiszta tojásokat, hozzáadtam a 90 g cukrot és fehéredésig kevertem. 
(Minél jobban kidolgozzuk, annál lazább lesz a piskótánk.)
- Fakanállal hozzáforgattam a kókuszreszeléket és a lisztet.
  - A tepsi nagyságában szétsimítottam a piskótatésztát.
- A forró előmelegített sütőben 10 perc körül sült meg. 
(Minden sütő más, legyünk résen, nem kell neki nagy idő.)
- A sütőből kivéve, azon nyomban forrón (kesztyűs kézzel!) a sütőpapírral együtt
 feltekertem a piskótát, majd ki, majd újra fel, szorosan. 
- Papírostól a tekercset, még egy vászonkendőbe csavartam és így hagytam kihűlni.
(A papírba és vászonba tekert forró piskóta, a gőztől, magától elvált a papírtól.)
 
 
 
 
Közben elkészítettem a krémet:
- A hideg tejszínt habbá vertem, leírás szerint hozzáadtam a habfixálót.
- Hozzáadtam a cukrot és a kókuszkrémet és a 60 g kókuszreszeléket.
- Simára kevertem, vigyázva, hogy ne tegyem tönkre a habot.
- A kihűlt piskótát papírostól szétterítettem, lehúztam róla a papírt, de a papíron hagytam.
- Megkentem a krémmel, a összes 3/4-ét kentem bele.
- A papír segítségével vissza feltekertem.
- A tálalótálra helyeztem, majd a külsejét is bekentem a maradék krémmel.
- A 10 g kókuszreszeléket lazán rászórtam.
- Hűtőbe tettem tálalásig.








5 megjegyzés:

  1. Csodálatos! Három hétig vendégeim voltak, szinte naponta sütöttem valami finomságot, kényeztetőt, de nekem sok volt mindegyik. Valahogy túl "sütik" voltak. Ez viszont... Azt hiszem a hétvégére én is elkészítem.
    És jelentkezem emailen is, amint utolértem magam. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csipkerózsa <3
      bízom benne, ilyenre vágysz :)
      Köszönöm.

      Törlés
  2. Nagyon finom,most hogy a kókusz nem ártott meg amikor megsütöttem a kókuszos pöfeteg,elkészítem ezt is.Csuda!!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    2. Kedves Mellissina <3
      köszönöm szépen :) láttam a pöfeteget az oldaladon, megnézem majd közelebbről :)

      Törlés