2014. február 17., hétfő

Orosz saláta tojással



Ebédre készítettem a salátát, mellé sajtos golyót.




Volt tegnapról egy kevéske maradék rizottó. Eredetileg kelbimbóval és sárgarépával készült. 
A nagy kelbimbókat kivettem belőle, a maradékot villával összetörtem (kb 15 dkg), 
reszeltem hozzá ugyanannyi sajtot (ementáli), tettem még hozzá petrezselymet, tyúkhúrt, borsot,  
3 evőkanál zabpelyhet és egy tojást. Összekevertem.
 Golyókat és rudacskákat formáztam belőle és megforgattam kukorica présliben. 
Forró olajban megsütöttem.


 
 


(A kukorica prézli roppant jó dolog, kukorica darából készül, reformboltban vettem.




Orosz saláta tojással

Hozzávalók
10 szem (közepes) burgonya
5 db közepes nagyságú sárgarépa
15 dkg zöldborsó (most a fagyasztóból)
---
2 ek kapribogyó (savanyú, ha nem lett volna uborkát tettem volna)
3 db keményre főtt tojás
1 ek petrezselyem (aprított)
friss tyúkhúr
---
1 db tojássárgája
olívaolaj
frissen őrölt bors
só (ezt kihagytam, mert a petrezselyem sóban eltett volt)
1 db kezeletlen citrom héja és leve


 A krumplit és sárgarépát megtisztítottam, mostam, majd egyforma nagyságú kockákra vágtam. 
A kukta párolókosarába raktam, rá a zöldborsót. Megpároltam (inkább roppanósra, mint puhára). Kihűtöttem.
A tojásokat megfőztem, majd héjukat leszedtem, szintén kihűtöttem.

Az egy tojássárgájából majonézt készítettem. 
A sárgájához annyi olajat csorgattam, amennyit felvett, persze közben folyamatosan kevertem.
Citromlével ízesítettem, hozzákevertem a reszelt citromhéjat és a sós petrezselymet is.




Belekevertem a majonézbe a zöldségeket.
Tetejét megszórtam egész kapribogyóval, főtt tojással és tyúkhúrral.




Akinek kertje van, annak biztos akad tyúkhúr is.
Érdemes keresgélni, hisz fontos vitaminforrás ebben az időben (is).
Gyógyhatásairól itt írtam:






4 megjegyzés:

  1. Megéheztem. És ha nem lenne már kész a holnapi ebéd, biztosan ezt készíteném. De majd szerdán...
    Szeretettel ölellek.

    VálaszTörlés
  2. Szeretem olvasni ahogyan főzöl, annyi szeretettel írsz róla. Orosz tojást már én is készítettem, de ebben a formában. Megjött az étvágyam rá! Nagyon guszták a képek. Nálunk is van tyúkhúr, de csak a telken, ami elég messze van. Ott a tyúkok járnak jól. Kellemes vasárnapot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Tücsi <3
      Köszönöm szépen! Bízom benne, hogy legalább a tojásukból jut Neked!
      Örömteli hetet kívánok!

      Törlés