2014. február 23., vasárnap

Kókuszos energiafalatok sütés nélkül


Az előző kókuszos édességem, olyan "nőiesre" :) sikerült. 
A Férfiak cseppet sem voltak boldogok.... így most "csak" Nekik készítettem <3 


 

Az alap természetesen nekik is a kókuszreszelék és édesítésnek a méz,
 de a vajat kókuszvajra cseréltem, a citromot és darált mandulát pedig elhagytam. 
Falatnyi darabokra vágtam, majd egyik részét kakaóporral, 
a másik részét olvasztott 70 %-os csokoládéval vontam be.
Megbocsájtottak....


 


Kókuszos falatok

Hozzávalók

100 g kókuszvaj
100 g termelői méz (folyékony)

+

holland kakaópor

Kíváncsiságból kétféleképpen készítettem. Mindent megfeleztem.
1. Az egyik adaghoz a kókuszvajat megolvasztottam (gőz fölött, ha sütött volna a Nap, 
akkor elég lett volna az is, hisz a kókuszvaj 24-25 fok körül már folyékony).
Belecsorgattam a mézet, elkevertem, majd belekevertem a kókuszreszeléket.
2. A kókuszreszeléket az aprítógépbe öntöttem, majd a hozzá a hideg (dermedt) kókuszvajat és a mézet.
Egy-két gombnyomással összedaráltam.
Nem törekedtem, hogy aprítsa (nem is tette) éppen csak alaposan összekeverje.

A konyhapultot nedves ruhával áttöröltem, két darab folpack fóliát ráfeszítettem és 
külön-külön a kókuszos egyveleget ráöntöttem. 
Becsomagoltam és kb. 1 cm magas téglalapot formáztam belőle.
Hűtőbe tettem, hogy megdermedjen. (Este készítettem, reggelig hűlt, de nem kell neki ennyi idő.)

Reggel falatnyi darabokra vágtam (egy éles, széles pengéjű kés volt a legmegfelelőbb).
Gőz fölött a csokoládét megolvasztottam. 
A fele falatnyi darabokat csokoládéval rusztikusan bevontam.
A kifeszített fóliára rakosgattam, ott dermedt vissza a csokoládé.
A másik fele falatnyi darabokat, egy darab zsírpapírra raktam, majd kakaóporral beszitáltam. 
Van amelyiknek minden oldalát, valamelyiknek csak egyet.


 


Nos arra voltam kíváncsi, hogyan könnyebb összeállítani, hogy lesz jobb az  állaga.
Kérem szépen, mindegy :) így is, úgy is jó: ha megolvasztjuk a kókuszvajat, akkor kézzel könnyen összekeverjük, ha dermedt a kókuszvaj, akkor géppel jó. A becsomagolásnál a folyékony, lágyabb.
Szeletelésnél mindegy volt. Az állaga készen, mindkettőnek jó.




A kókuszreszelék viszont nem mindegy milyen.
 Borzalmas minőségű kerül a boltokba, legtöbbje olyan mint a fűrészpor. 
Mindig írom, hogy milyen fontos a minősége  -mindennek és mindig-   ebben az esetben még jobban,
 hisz az egész édességnek ez a lényege. 
Két szempontot tartok szem előtt, az egyik a dátum, a másik a reszelék mérete.
Dátumnál nem csak azt nézem, hogy jó-e még, hanem hogy minél távolabbi legyen. 
Ezért olyan helyen vásárolok, ahol nagy a forgalom, gyorsan cserélődik az árú. 
A reszelék mérete, minél nagyobb annál jobb.  
A hozzávalóknál a kókuszreszelékre kattintva látható milyenből készítettem. 
(Sajnos a nevezet márka nem támogat engem a reklámért :( nem érdekel....
 azt szeretném, hogy ha valaki elkészíti, akkor elégedett is legyen vele :)




Energiafalat azért lett a neve, mert minden felhasznált alapanyag természetes és egészséges.


A kókuszról és a kókuszvajról sokszor írtam, pl. itt:


A mézről  pedig idézek a Természetes gyógymódok c. könyvből:
"A méz alapvető alkotóeleme  a virágnektár. 
A nektár nagyrészt cukorból áll, amely a keményítő mellett (összetett cukor)szervezetünk
legfontosabb energiaszállítója, úgymond tiszta energia.
 Az emésztőenzimeknek azonban először egyszerű cukorrá (fruktóz, glükóz) kell bontaniuk a 
normál cukrot (szacharóz) ahhoz, hogy szervezetünk fel tudja használni.
Az egyszerű cukor lebontása a mézben már megtörtént.
A méhecskék ugyanis az összegyűjtött virágnektárban lévő cukrot speciális enzimek segítségével mézgyomrukban gyümölcscukorrá (fruktóz) és szőlőcukorrá (glükóz) alakítják.
Így gyakorlatilag elvégzik helyettünk az emésztési folyamat egy részét,
 s ez teszi annyira egészségessé a mézet.
Szervezetünk a mézben lévő energiát így azonnal feltudja használni.
Erről bárki megbizonyosodhat ha kimerült és eszik egy kanál mézet.
Már néhány perc múlva frissebbnek, tettre késznek érzi majd magát." 





Az fent említett "nőies" desszert,  Citrusos kókuszgolyó néven itt található:








6 megjegyzés:

  1. Drága Ági!
    Mindenképpen elkészítem, mert én is a "férfias" kókuszfalatkát részesítem előnyben. :)
    Erzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Erzsi<3
      Bízom benne, hogy ízleni fog <3

      Törlés
  2. Guszta! Várólistámra tettem! (Nem lesz ott sokáig) :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. M@rti <3 bízom benne, mert megérdemli, hogy ne várakoztassuk meg :) már aki a kókuszt szereti :)
      Szép napot!

      Törlés
  3. Ismét csodás dolgot készítettél, feltétlenül kipróbálom, hamarosan :)
    (szerintem a férjem nevén fogok megjelenni, így csak mondom, Nöné voltam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Nöné <3 (Lala :)
      Remélem Neked is ízlik :)
      Örömteli napot!

      Törlés