2013. december 21., szombat

Mandulás félgömbök




 Ennek a süteménynek is van története....de ezt most mégsem írom le.... :)
A Fiammal készítettük. Ő vitte ajándékba, az osztálya ünnepségére.




Volt párja is, a zabpelyhes "egyéniségek".

 Fehér és fekete <3




Az utóbbi receptje itt található: 
A '"zabos egyéniségeknél" annyiban tértünk el a leírtaktól, hogy ünnepi fűszerrel 
gazdagítottuk az ízüket, azaz 1 tk "különleges" mézesfűszerkeveréket adtunk a tésztához.




Mandulás félgömbök

Hozzávalók
200 g teavaj
100 g vaníliás porcukor (házi)
1 tk vaníliakivonat (alkoholos, házi)
csipet só
100 g finomra őrölt mandula (héj nélkül)
300 g finomliszt
-------------
tetejére 
porcukor


A puha vajat habosra/krémesre kevertük a porcukorral, a csipet sóval és a vaníliakivonattal.
A (barna) héj nélküli mandulát finomra őröltem és összekevertem a liszttel.
Majd a vajkrémmel összedolgoztuk.
(Lehetséges, hogy némi 1-2 ek hideg víz szükséges az összeállításhoz, nyugodtan adjunk hozzá.)
A sütő forró volt (175 fok)   -nem ritka ez idő tájt-  de 
ha nem lett volna akkor itt kapcsoltam volna be a sütőt, hogy felforrósodjon.
Két tepsit sütőpapírral borítottam, majd a tésztából, vizes kézzel,  2 ujjnyi átmérőjű golyókat formáltunk
és a tepsire ültettük.
9-10 perc alatt sültek készre, 40 db lett (de ez ugye függ a nagyságuktól). 
A tepsin hagytam kihűlni, majd alaposan "behavaztuk" porcukorral.




Ez egy szárazabb aprósütemény, nem puhul meg, ropogós marad.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése