2013. december 19., csütörtök

Kókuszhab. Szépségápolás természetesen.



Egy ötlet :) 
Hogyan tegyem könnyen kezelhetővé a kemény, dermedt kókuszvajat?




Az előzmény
Többféle kedvenc növényt maceráltam* kókuszvajban. 
A Körömvirágról írtak itt találhatók:  
A Csipkebogyóról írtak itt találhatók:


 


Készítettem még rózsaszirmost, levendulást, rózsaszirmos-csipkebogyóst, 
ezekről nem készült bejegyzés.


...rózsaszirmok és vadrózsa termések a kókuszvajban...




...Levendulavirág a kókuszvajban....

 Nagyon finom illatú, rezgésű, gondolom hatóanyagú készítmények lettek.
 Alapnak  -krém, szappan, testvaj, stb.-   további felhasználásra terveztem annak idején. 
Tehát, hogy ez adja az alapját egy krémnek, vagy testápolónak, 
vagy ez kerül a szappanba plusz ápolónak.
Persze ez így a továbbiakban is nagyon jó, de miközben szűrögettem :), rájöttem, 
hogy már önmagában tökéletes, a hatóanyagát tekintve. 
Egy picike probléma merült fel: nem könnyű kiszedni a tégelyből. 
Aki találkozott már kókuszzsírral az tudja, hogy 24 fok körül olvad, addig, mint a "beton", 
szilárdan ragaszkodik a tégelyhez és "többi önmagához".
Lehet spatulával próbálkozni, lehet ujjunkkal melengetni, de igen macerás így egy arcra 
való mennyiséget kivarázsolni a tégelyből. Még akkor is, ha szűréskor kisebb tégelyekbe 
tettem belőle, amit szobahőmérsékleten tartottam, 
ugyanis a szobahőmérséklet nálunk nemigen megy 20 fok fölé.
Jött a gondolat: mi van ha levegővel lazítom fel, azaz felhabosítom a puha kókuszvajat  
-mindig amennyit használok. A vajas krém készítésekor tapasztaltakra alapoztam.
 (Amikor a vajat felhabosítjuk egy süteményhez, az már sosem lesz olyan mint volt, 
ha visszadermed akkor is megőrzi habos állagát.)
Gondoltam, egy próbát megér, így megcsináltam és az ötlet jónak bizonyult.


...a képen jól látszik a színbeli különbség, habosítás előtt és után...

Kókuszhab

Hozzávalók :)
- Kókuszvaj 100 g (vagy nevezhetjük zsírnak), amiben előzőleg virágot, termést "áztattam", 
de természetesen natúr kókuszvaj is megteszi.  
Opcionális
- E vitamin  2 ml
- 100 %-os tisztaságú illóolaj 5-7 csepp (ami illik az alaphoz, vagy a kedvenc, 
vagy aminek a gyógyhatását szeretnénk hasznosítani.

A kókuszvaj ebben az esetben legyen lágyabb, de nem kell hogy folyjon  -bár az is jó,
 de jóval több idő, meg vissza kell hűteni, szóval macerásabb. 
Úgy csináltam, hogy a konyhába éppen besütő Napra tettem  -így a Nap energiáját 
újra hozzáadtam-  a Napos oldala egészen lágy lett, a másik dermedtebb. 
Szóval ezt felhabosítottam egy elektromos habverővel, de a botmixer is megfelelő, 
sőt a kézi habverő is, csak az jobban igénybe vesz minket.
Hozzáadtam az E-vitamint és az illóolajat, még együtt is habosítottam és kész.
Tégelybe kanalaztam. Elég bonyolultra sikerült leírni, de pont úgy csináltam, mintha a süteménybe
 habosítanám a vajat. Pont úgyis viselkedik: kifehéredik és megnő a térfogata :)

Nos, egy könnyen kenhető krémet kaptam, ami immár szobahőmérsékleten tartva 
(20 fok körül) könnyen kezelhető állagú.
(Amennyiben a hőmérséklet több, akkor a kókuszvaj természeténél fogva más állagot is felvehet, 
25 fok körül már folyékony. Ezt ne felejtsük.)

A legjobb vizes bőrre felvinni, pl. fürdés/mosakodás után.
Mindenki bőre más, van akinek ez túl könnyű, van akinek ez bőven elég.
Érdemes saját tapasztalatokat szerezni, hisz a kókuszvaj önmagában is
a "bőr tápláléka".
Egész testen használható.

(Egyéni érzékenység bármire előfordulhat.)




* Macerálás: "(lat., macerare a. m. puhítani, lágyítani, gyöngíteni szótól), 
a gyógyszerészetben valamely szilárd anyagnak hosszabb ideig való kezelése közönséges 
hőmérsékletnél valamely folyadékkal (viz, szesz, ecet stb.), hogy belőle oldékony anyagokat, 
melyek magasabb hőnél szétbomlanának, kivonjunk (u. n. hideg infusum, l. Illatos szerek)."
(Forrás: Pallas Nagylexikon)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése