2013. szeptember 6., péntek

Szilvás pite (Tart)



Kedves ismerőseimnél egyre-másra születnek a hajtogatás nélküli "leveles" tésztából készült csodák.
Nekem is egy adag tészta lapult a hűtőben.
Csak megfelelő méretre nyújtottam, megpakoltam egy sor mennyei Besztercei szilvával, megszórtam egy kevéske édes fűszerkeverékkel és 21 perc sülés után, már az asztalon illatozott ez a finomság.




Szilvás pite

Hozzávalók
1/2 kg szilva
1 ek étkezési keményítő
3 ek nádcukor
1 tk "karácsonyi" fűszerkeverék

A folpack fóliába csomagolt tésztát 20 perccel előbb szobahőmérsékletre tettem (ez most nálunk 20 fokot jelent). A fóliát szétterítettem, a tészta tetejét enyhén meghintettem liszttel és  kb. 3-4 mm vastagra nyújtottam, méretre vágtam és fóliástól beleterítettem (így könnyebb felemelni) a tepsibe, a fóliát lehúztam.
A szilvákat tisztítottam, leszárítottam és feleztem, majd a nyers tésztára rakosgattam. A keményítőt, a cukrot és a fűszerkeveréket összekevertem és megszórtam a szilvákat.




A forró 180  fokos sütőben toltam.
Nem nagy mennyiség, gondoljunk rá nagyobb családnál :)




Étkezési keményítőt, azért használok a gyümölcsös édességeknél, mert a gyümölcs kisülő leve 
így nem eláztatja a tésztát, hanem balzsamosan körbe öleli a gyümölcsöt.

A nádcukrot azért szeretem jobban ebben az esetben, mert az íze/zamata hozzátesz, a sütemény íze kerekebb általa. (Az aldiban megfizethető árú és jó ízű, illatú.)
A karácsonyi fűszerkeveréket régen magam készítettem, de 1-2 éve megjelent egy általam látogatott 
szuper market (spar) saját prémium terméke. 
Nagyon szeretem ezt az összeállítást. 
Bár drágának tűnik, de csipetnyi kell belőle, így igen gazdaságos.

"Leveles tészta hajtogatás nélkül" bejegyzés itt található:











6 megjegyzés:

  1. Nekem a tavalyi szilvás is nagyon tetszett:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó igen, a szilva annyira jó minden sütibe, nagyon szeretem.
      Köszönöm szépen!

      Törlés
  2. nekünk is bejön a szilva minden formájában. Csábító fotók! :)Az ecetes tészta nagyon finom, főleg frissen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jó a szilva sütiben, olyan jól "viselkedik" :) igaz (?)
      Gondoltam, hogy Te ismered!

      Törlés