2013. június 9., vasárnap

Szedres kókusztejes fagylalt




Ma gyönyörű napsütéses reggelre ébredtünk, reménykedem,
hogy kora délután olyan jó idő lesz, hogy "jól esne egy fagylalt"  :)




Még régebben készítettem, megint az egyszerűség jegyében.
Vettem egy csomag kókusztejport, nem olcsó, de gondoltam  megéri, 
ha legalább 6 adag (1 adag kb. 40 dkg) fagylalthoz elegendő lesz.
A kókusztejpor tápiókával édesített, így a gyümölcsön kívül nem tettem hozzá csak a vizet, 
amiben feloldottam a kókusztejport.




Szedres kókusztejes fagylalt

Hozzávalók
250 g szeder (most még a tavalyi fagyasztott)
200 ml víz
50 g kókusztejpor (dm-ben kapható)
+
házi szederöntet


A botmixer tartályába mértem a kókusztejport, rá a vizet és összeturmixoltam, 
hozzáadtam a szedret és újra turmixoltam. A lényeg meg is volt :)
Betettem a fagyasztóba. 
Innen két út van: vagy időnként átkeverjük (1/2-1 óránként), amíg el nem érjük
a kívánt szilárdságot, vagy géppel készítjük el.
Géppel készítettem, 20 perc alatt kész is volt a nyalánkság.
Fogyasztáskor, házi szederöntettel öntöttük le :)




Megjegyzés
- A szederöntet úgy készült, mint a feketeribizli.
(Az összenyomkodott, kipréselt, szűrt teljes gyümölcsöt jelenti. 
Van amibe minimális cukrot teszek, hogy könnyebben lazuljon a gyümölcs.
Felmelegítem, majd tiszta üvegben jól lezárom és száraz dunsztban kidunsztolom.)
- Amennyiben nincs kókusztejporunk,
akkor készítsünk kókuszreszelékből kókusztejet az itt leírtak szerint.
- Amennyiben nincs sűrű öntetünk, akkor csorgassunk rá mézet. 
- Természetesen, a szedret más gyümölcsre cserélhetjük és természetesen a friss is tökéletes :) 
A friss gyümölcs esetében, amennyiben géppel készítjük majd a fagylaltot,
 akkor a fagyasztóban hűtsük le 2-3 órát a kész alapot és utána kevertessük ki a géppel,
rövidebb idő alatt elkészíti.








4 megjegyzés:

  1. húúú, annyira fáradt vagyok, hogy a főképet is először marcipános-barackos sütiknek néztem....amúgy minek a virágja ez? akarom mondani, ill. írni, hogy hívják ezt a fehér virágot, ha nem marcipános sütinek álcázza magát? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira édes vagy (meg mondtad, fáradt :(
      Mezei Cickafark/Achillea Collina
      magam is nagyon szeretem :) és az a marcipános barackos süti az sem lehet rossz. Mit szólnál, ha barack idejében készítenénk valami marcipános barackos sütit(?) :)

      Törlés
  2. az nagyon klassz lenne ...(nagy sóhaj)

    VálaszTörlés