2013. április 15., hétfő

Almás zabpehely ital



...egy hosszú nap előtt, hogy jól induljon a nap.


 


A gastroblogok Facebook oldalán, gyűjtögetjük a receptjeinket, a hozzávalók szerint. 
Ma az alma a "napos".


 


Alma nélkül elképzelhetetlen az élet, bár lehet, hogy csak az én életem, meg az is lehet, hogy azért ha nagyon muszáj lenne eltudnám képzelni, de azt bizton kijelenthetem, hogy szeretem.
Alma mindig van itthon, almafánk is van, bár még igen pici és még szeretnék másikat is 
(de ahhoz hely kellene előbb).
Szinte minden nap kerül a kosárból az asztalra: sülve, főve, teába, különféle turmixokba, 
vagy csak nyersen elrágcsáljuk (no ez a leggyakoribb).

Ma reggel, zabpehellyel és citromfűvel társítottam.




 Almás zabpehely ital 

Hozzávalók
2 púpos ek. apró zabpehely
200 ml forró víz
1 db alma
10 levél citromfű

A zabpelyhet leforráztam. Amíg dagadt, szedtem citromfűvet, megmostam, megtöröltem.
Az almát meghámoztam,* apróbb darabokra vágtam.
A megdagadt zabpelyhet, az almát és a citromfűvet, botmixerrel összemixeltem, teljesen krémesre.
Duplájára hígítottam.
Ez kellemesen savanykás-édeskés ital, nekem tökéletes volt, de aki édesebben szeretné, tegyen bele mézet.
A méz csak megkoronázza az egészet, de csak a hígítás után, amikor már nem forró, akkor tegyük bele.


 


*Ez az alma, Húsvéti rozmaring.
A viaszos réteg megvédi, így eltartható egészen tavaszig, egészen addig, amíg megjelenik az első tavaszi gyümölcs a kertben. Nem kezelték semmivel. 
A héját megszárítom, jó lesz teának vagy jó lesz a saját készítésű almaecetbe.


citromfű

Egymásután bújnak elő a földből az évelő fűszerek, gyógynövények. 
Burjánzik a csalán, a tyúkhúr, a turbolya, a citromfű. 
A gyermekláncfű kinyitotta első virágjait, az ibolyától illatos a kert, lassan a fű tarkállik, a százszorszéptől.  Csak az Idő szegődjön mellém, hogy minden munkát fájdalom nélkül eltudjak végezni.




Egészségünkre!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése