2013. március 14., csütörtök

Rácsos túrós




Ezt a rácsost ugyanabból a tésztából készítettem, mint az almás lepényt.
A töltelék édes vaníliás túró, tojás nélkül, hozzáadott tejföllel, amitől igencsak szaftos, 
rezgős az egész, amikor a szánkba emeljük.
A tejfölös szaftos túró miatt gondoltam a rácsozatra, hogy a fölösleges gőz
 könnyedén távozhasson és ne ázzon el a tészta.




Rácsos túrós

Hozzávalók 
33 x 24 - es tálhoz, kisadag, de lehet duplázni :)




Tészta
250 g liszt
  115 g hideg vaj
  1 db tojás
50 g házi vaníliáscukor
  1/4 cs sütőpor ( foszfátmentes dm/alnatura)
pici tengerisó
  1-2 ek tejföl

Töltelék
500 g túró
70 g tejföl
70 g házi vanília darabos vaníliáscukor


A lisztet átszitáltam, hozzáadtam a cukrot, sütőport és sót.
Összemorzsoltam a vajjal, majd hozzáadtam a tojást és annyi tejfölt,
amitől könnyen összeállt a tészta.
Becsomagoltam folpack fóliába és betettem a hűtőbe, amíg összekevertem a tölteléket
 és elkészítettem a sütőtálat, illetve bemelegedett a sütő.

A tésztát kettévettem, picivel aránytalanul.
A nagyobbikat akkorára nyújtottam, ami kibélelte a sütőformát, a kisebbiket szintén 
vékonyra nyújtottam és kb. 7 mm széles szalagokat vágtam belőle.
A sütőtálat egy sütőpapírral béleltem, beleterítettem a tésztát, rákanalaztam a túrótölteléket,
eligazgattam és a tésztaszalagokat átlósan ráfektettem.


A 175 fokos (légkeverés) előmelegített sütőben 35 perc alatt sütöttem készre.


Roppant szaftos finomság.










4 megjegyzés:

  1. Jaj!! Nagyon szeretem!! Csuda guszták ám a képeid, tudod? :P

    VálaszTörlés
  2. Ebben a túróban nincs tojás? És cukor is csak ennyi?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva,
      nincs tojás a túróban, nem kell, a cukor is ennyi, mi így szeretjük.
      Éva, szabad több cukrot beletenni, akár a dupláját, ízlés szerint.
      Üdvözlettel,
      Mági

      Törlés