2013. március 5., kedd

Bogyós morzsapite...



....nyarat idéző morzsapite. 




Barátaimnak készítettem.
Régen találkoztunk, az első látogatásukat tették "itt" ahol most lakunk. 
Már hetekkel ezelőtt megbeszéltük, hogy meglátogatnak, de nem rögzítettük az időpontot.
Ma reggel egyeztettünk, hogy ma,...miért is ne (?)...bár tiltakoztam, hogy így nem tudok készülni, meg annyi minden más is van... de az én régi Barátnőm azt mondta:
"én úgy szeretlek, ahogy vagy".

Ettől ellazultam, tudtam, hogy a vajas kenyér is megfelelne, hisz nem ez a fontos,
 hanem hogy újra látjuk egymást :) 




Nem maradt sok időm összehozni valamit a tea mellé.
Olyan süteményre gondoltam, ami a kertünk kincseit rejti, ami igazi meglepetés a tavasz kezdetén.
"Pite"  :)   egyszerű, gyors, hidegen és melegen is finom,
és hogy mégegyszerűbb legyen, nem gyúrtam össze a hozzávalókat,
hanem morzsa formában szórtam a gyümölcs alá és fölé.

Bogyós gyümölcsöket válogattam össze a fagyasztóból. Málna, eper, szeder, fekete és piros ribizli.
A morzsa a liszten és vajon kívül, törökmogyorót és zabpelyhet is rejtett.
A Barátnőm a törökmogyorót különösen értékelte.




Bogyós morzsás




Hozzávalók
250 gr finomliszt
50 gr törökmogyoró
50 gr zabpehely
100 gr házi vaníliáscukor
pici tengerisó
150 gr hideg vaj
-------------------
500 gr gyümölcs a fagyasztóból: málna, eper, szeder, piros és feketeribizli.
2 ek étkezési keményítő
100 gr házi vaníliáscukor

Egy mély 22 cm átmérőjű pite formába egy sütőpapírt simítottam.
A tészta hozzávalóit, a zabpehely kivételével,  a késes aprítógépbe tettem. Morzsásra daráltam.
(A morzsa 1/3-át félre tettem, amit ma 1/4 kg túróval elkeverve készítettem el.)
A morzsa 1/3-át a sütőtálba terítettem.
A gyümölcsöket fagyosan összekevertem a cukorral és keményítővel.
A morzsa tetejére igazgattam, majd a maradék 1/3 morzsát a gyümölcsök tetejére szórtam.
170 fokos sütőben 40 percet sütöttem.

( A félretett morzsával most tervem volt, de ha nagyobb sütőtálba készítjük, akkor szükség van rá, 
illetve a 22 cm-esbe sem sok az összes morzsa :)






2 megjegyzés: