2013. február 7., csütörtök

Paradicsommártás csalános rizsgombóccal



Ez az a finomság, amit húsgombóccal és főtt burgonyával szokás készíteni/tálalni.
Szerintem Mindenki evett már, s talán készíteni is készített.
Amitől az enyém más: nem tartalmaz húst, a paradicsommártás sűrű, fűszeres, csípős 
és a rizsgombócba friss csalánt tettem. 


 


A kertművelésem során, amikor csalánnal öntöztem, némi magot is sikerült kiöntöznöm. 
(Igaz, nem értem hogy történhetett, hisz a fiatal csalánt magam gyűjtöttem, erjesztettem és
ugye nem akkor szedtem, amikor magba szökött.
No nem baj, örülök én, hogy sikerült a csalánt elszaporítani a kertemben.)
 A mag kikelt, több helyen a vezető szerepet is átvette,
többek között egy tarkalevelű kakukkfű fölött is győzedelmeskedett.
Ma már kakukkfű nincs, de van helyette csalán.
Mégpedig, már most, minden évben az első ehető hajtásokat ennek a csalánnak köszönhetem.


...már 2-3 cm...

Mikor felfedeztem nem bírtam megállni, hogy ne tegyek egy picit az ételbe.
 Így lett csalános a gombóc, meg egy picit a paradicsom, meg nyersen is került rá.

Paradicsommártás csalános rizsgombóccal

Hozzávalók

Mártás
1 l házi sűrű paradicsomlé
olaj
fűszerek: tengerisó, cukor, frissen őrölt bors, őrölt fűszerpaprika, chilipehely, vegamix 
(szárított fűszerkeverék) 
rizsliszt kb. 3 ek. (v. liszt)
zellerzöld (fagyasztott)
petrezselyem (fagyasztott)
friss csalán
(máskor: hagyma, fokhagyma)

Rizsgombóc
250 g kerekszemű rizs
2 ek zabpehely
3 db tojás
fűszerek: só, bors, 
friss csalán apróra vágva


A krumplit kuktában, hasábokra vágva megpároltam.
A rizs előfőztem, hagytam kihűlni, majd hozzáadtam a zabpelyhet, a fűszereket és 2 db tojást. 
A tojás kevésnek bizonyult, ezért még egyet tettem hozzá.
Kicsi gombócokat formáztam belőle.
A paradicsommártást értelemszerűen elkészítettem: az olajra dobtam a fűszereket, az összeset,
hagytam, hogy sercenjen egyet, majd felöntöttem a paradicsommal és félliter vízzel. 
A gombócokat a forró paradicsomlébe raktam és hagytam, hogy pár perc alatt feljöjjenek a tetejére.
A rizsliszttel beállítottam a sűrűségét.

Burgonyával tálaltam és apróra vágott friss csalánt hintettem a tetejére.






4 megjegyzés:

  1. annyira jól néz ki!
    feltúrom a kertet csalánért:))))

    lillacska

    VálaszTörlés
  2. Jó:)Nálunk még nincs csalán, csak kakukkfű:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak nem Hozzád ment a kakukkfű, mert elűzte a csalánom (?)
      :)

      Törlés