2013. február 19., kedd

Mascaponés mézessüti golyók




A maradék, "elegáns" felhasználása.






Említettem már, hogy Édesanyám nem csak a családot látta el finomságokkal,
hanem a Barátokat is, sőt megrendelésre is sütött, készített süteményeket, tésztákat.
Többek között nagyon szerették a különféle zserbóit.
A zserbót mikor felszeleteltük, igen sok széle maradt, ami normál esetben elfogy egy családban,
de olyan mennyiségben nem, illetve el voltunk telve, ezért megmaradt.

Édesanya, összegyűjtötte egy vajlingba (a napi mennyiséget),
meglocsolta rummal, ráborított egy üveg lekvárt, hozzáadott egy adag vajat,
kakaóport, vaníliát, vagy citrom héját, fahéjat, mikor-mit. 
Összegyúrta, kis gombócokat formált belőle, a közepébe egy meggyet, mazsolát,
mogyorót rejtett, majd megforgatta morzsában, kakaóporban, kókuszban,
mogyoróban, ami éppen passzolt hozzá, vagy kéznél volt.

Imádták, akik kóstolták. 
Ezek voltak a legnépszerűbbek a gyermekek körében egy összejövetelen, vagy lagziban.

Ha marad valamiből maradék én is "hasznosítom".
Most, a mézeskalácsokkal tettem ezt.





Mézeskalács golyók

Hozzávalók
250 g mézeskalács (felváltható bármilyen keksszel, babapikótával, süteményszéllel)
200 g házi mascarpone (tejszínkrém)
3-4 ek erős, testes espresso kávé 
kakaópor és karobpor

A mézeskalácsokat morzsává őröltem.
Hozzáadtam a tejszínkrémet és annyi kávét, hogy közepes állagú,
nem kemény és nem lágy tésztát kapjak. Ez nekem 3 evőkanál kávé volt.
Összegyúrtam és 25 gombócot formáztam belőle.
A felét kakaóporban, a másik felét  karobporban forgattam meg.

 A mézeskalács illatos, fűszeres, benne van minden, ami "jó",
így nem kívánt más hozzávalót.






Nekünk a karobos ízlett jobban, bár a kakaó keserűsége illet a mézes édességéhez, 
de a karob aromája harmonikusabban illeszkedett az összízhez, nem tolakodott,
 inkább alátámasztotta azt.  









2 megjegyzés: