2013. február 4., hétfő

Mákos meggyes



Vasárnap késő délután van, későn volt a reggeli, későn van az ebéd. 
A kenyér sül, forró a sütő, jó lenne valami édességet összedobni. 
Csak könnyűt, csak gyorsat. 
Kinyitom a hűtőt, hogy szétnézzek. 
Persze meg is látom rögtön,  egy tálkában vár 3 db tojásfehérje a sorsára.
Kiveszem.... ez lesz az alap.
Mit tegyek hozzá?
Jó lenne...gyümölcs. Alma?... az jó de nem gyors. Meggy :), a fagyasztóból. 
Remek, már tudom is milyen lesz, ugyanis a Nagypapának mákos tésztát készítettem.
Tojásfehérje, meggy, mák...kell hozzá még cukor, valami lazító, zsiradék, esetleg liszt.



 

Mákos meggyes, piteformában sütve
(kis adag, nem édes) 

Hozzávalók

3 db tojásfehérje
pici tengerisó
10 dkg porcukor
1 mk (púpos) szódabikarbóna
100 gr sűrű tejföl
30 gr olaj
150 gr darált mák
50 gr finomliszt
3-4 marék magozott meggy (most fagyasztott)

A 28 cm átmérőjű cakkos szélű piteformát kikentem vajjal, és beszórtam liszttel.




A tojásfehérjéket géppel felvertem habnak.
Beletettem a porcukrot és a szódabikarbónát, néhány fordulattal tovább kevertem.
Beleadagoltam a tejfölt is, ezt is (még géppel) elkevertem.
Fakanállal folytattam: beleszórtam a kimért lisztet, a mákot és az olajat.
Óvatosan hogy ne törjem, összekevertem és belekevertem a fagyos meggyet.
A sütőtálba kanalaztam, kissé eligazítottam és 175 fokon 20 perc alatt megsütöttem.
(A sütési hőfok és idő iránymutató :)




A tojásfehérje felhasználásának egy roppant finom megoldása.

Kb. 2 ujjnyi magas, könnyű süti lett belőle.
Nem túl édes (mint nálam általában) lehet bele tenni több cukrot,
vagy tejszínhabbal, karamell öntettel kínálni.






12 megjegyzés:

  1. Mindenem van otthon, úgy hogy adott a sütés.:)Nagyon guszta, köszönöm hogy megosztottad.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bízom benne, hogy elnyeri tetszésed :)
      Szép, vidám hetet Neked!

      Törlés
  2. Nekem is van minden! És nem kell sokat gondolkodnom, hogy mit is készítsek a maradék tojásfehérjéből.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, örülök és remélem ízleni fog :)
      Egészségetekre.

      Törlés
  3. Nagyon finomnak látszik és én imádom a mákot...Ugyanilyen érzések közepette dobtam össze egy finomságos, a hűtő tartalma alapján kreált túrós-cseresznyés kikavarós sütit vasárnap. Egy szelet sem érte meg a fotózást, de hát ez a legnagyobb elismerés...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom és nagyon könnyű, mégsem érzed, hogy nem ettél semmit :)
      Bizony a fotózással igyekezni kell, mert ugye nem lehet azt mondani, hogy még ne, mert nem fotóztam :) én is készítettem a napokban (így) egy túrós-meggyest ami elillant, de megéri majd újra készíteni és feljegyezni :)
      Remélem Te is tudod még a túrós-cseresznyést és megörvendeztetsz majd vele.
      Vidám napot!

      Törlés
  4. Húúú, ez nagyon finom!!!! Minden benne van amit imádok:))Nagyon klasszak a felvételek!:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jó recept, mentettem, sok fehérje van lefagyasztva!Kókusz reszeléket is fogok bele tenni,ők jó barátságban vannak a mákkal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olgis drága, annyit ajánlottad a kókuszreszeléket, hogy megfogom csinálni :)
      Köszönök mindent!

      Törlés